تابلو برق صنعتی

 

 تابلوهای برق صنعتی، محفظه هایی هستند که در آن تجهیزات الکتریکی قرار داده شده اند. علاوه بر تجهیزات الکتریکی، در تابلوهای برق ممکن است تجهیزات پنوماتیک مانند شیر برقی، کمپرسور و غیره نیز وجود داشته باشد. شرکت الپان تابلو مفتخر است که انواع مختلف تابلوهای برق صنعتی را برای فروش در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

در صورتی که تمایل به خرید تابلو برق صنعتی، تابلو برق سه فاز صنعتی، تابلو برق سردخانه صنعتی، تابلو برق سه فاز ماینر، تابلو برق سینی کابل گالوانیزه و غیره دارید، کافیست با کارشناسان ما در شرکت الپان تابلو در ارتباط باشید.

نکات مهم انتخاب تابلوهای برق صنعتی

در صورتی که تمایل دارید با تکنیک‌های مربوط به تابلوهای برق صنعتی آشنا شوید، بایستی این را بدانید که در ارتباط با این مسئله چند نکته وجود دارد. این نکات به اختصار در ادامه آورده شده اند:

۱- تاسیسات الکتریکی و محاسبات مربوط به آن ها

۲- دروس تخصصی این زمینه همچون حفاظت سیستم ها

۳- طراحی مدار فرمان و لاجیک و کنترل آن

۴- اصول تخصصی در ارتباط با تابلوها و نکاتی همچون ولتاژ و غیره

۵- تجهیزات الکتریکی و عملکرد این تجهیزات

تابلو برق صنعتی

انواع تابلوهای برق صنعتی

این تابلوها انواع مختلفی دارند. از جمله : تابلو ایستاده، که قابلیت دسترسی از جلو دارد؛ تابلو سلولی و تابلو تمام بسته دیواری. هر یک از این تابلوهای برق صنعتی می‌توانند به صورت اصلی و نیمه اصلی و فرعی باشند.

برای اینکه مثالی از آنها بیاوریم، می توان گفت که به عنوان مثال تابلوهایی که در موتورخانه مورد استفاده قرار می گیرند از نوع ایستاده می باشند.

انواع تابلو برق صنعتی از نظر سطح ولتاژ

  • تابلو برق صنعتی فشار ضعیف (LV) – ولتاژ تا ۱۰۰۰ ولت
  • تابلو برق فشار متوسط (MV) – ولتاژ از ۱۰۰۰ تا ۶۳۰۰۰ ولت
  • تابلو برق صنعتی فشار قوی (HV) – ولتاژ از ۶۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ ولت

تابلو برق صنعتی فشار ضعیف

ولتاژ این مدل چیزی حدود ۱۰۰۰ ولت است. درارای تجهیزاتی از قبیل کنترل، نشانه گری، اندازه گیری و … می باشد. این مدل در دو نوع ایستاده (ّFix) و ایستاده کشویی (Withdraw able) طراحی می شود. چندین دسته مختلف از جمله بانک خازنی، مارشالینگ، مسکونی و صنعتی از این نوع تابلو برق وجود دارد.

تابلو پی ال سی فشار ضعیف اتوماتیک است و لازم نیست تنظیمات آن به صورت دستی انجام گیرد. بانک خازنی برای محیط هایی همچون کارخانه ها، کارگاه ها، مکان های بزرگ و تابلو برقی صنعتی فشار ضعیف مارشالینگ، وظیفه ایجاد ارتباط دهنده با سیستم کنترل مرکزی را دارد.

تابلو برق صنعتی فشار متوسط

این مدل ولتاژی بین ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دارد. بخش های این مدل شامل باسبار، لوازم اندازه گیری و … می باشد. خود ای نوع به دو دسته فشار متوسط ثابت و فشار متوسط کشویی تقسیم می شود. این تابلو برق های برای محیط های بزرگ مانند کارخانه ها و .. مناسب است.

انواع تابو برق صنعتی از نظر محل نصب

این تابلو ها به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند.

تابلو برق صنعتی داخلی  یا Indoor در مکان هایی مثل سالن و … که محیطی بسته دارند نصب می شود و نوع فضای باز یا Outdoor نیز همانطور که از نامش پیداست، باید در فضا های باز نصب شوند.

استاندارد تابلو برق

ساز و کار اجرایی و طراحی تابلو برق، توسط کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک، با علامت IEC مشخص می شود. این سازمان تمامی پروتکل های بین المللی را برای همه فناوری های الکترونیکی، الکتریکی و … تهیه و منتشر می کند. برای تابلو MV استاندارد IEC62271-200 استفاده می شود و برای تابلو فشار ضعیف نیز استاندارد IEC61439 مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: اجزای تشکیل دهنده تابلو برق صنعتی

تابلوهای برق صنعتی

در این ارتباط نکاتی وجود دارد که آگاهی نسبت به آن باعث می‌شود کار با این گونه تابلو ها ساده تر گردد. در ادامه این نکات به اختصار بیان می شوند.

۱- رعایت مسائل ایمنی در تابلوهای برق صنعتی بر اساس نشریه سازمان برنامه و بودجه است.

۲- نقشه تابلوهای برق صنعتی دو دسته می باشند؛ یکی رایزر دیاگرام که در این نقشه مکان تابلو مشخص می شود. و دیگری نقشه از درون تابلو که تمامی فیوزها و کلیدها و خطوط در آن ترسیم شده است.

۳- سیم کشی درون آنها توسط سیم مسی که مقطع آن مناسب است، انجام می‌شود.

۴- استفاده از سیم ارت در تمامی تابلوهای برق صنعتی ضروری است. این سیم دارای رنگ سبز می باشد.

هر تابلو برق صنعتی از اجزا و بخش هایی تشکیل شده است. در ادامه این مقاله از سری مقالات وبسایت تخصصی الپان تابلو اجزا تشکیل دهنده آن معرفی می گردند.

اجزای تشکیل دهنده این تابلوها عبارتند از: کلید، ترانس جریان، بدنه، رله، کنتاکتور، بی متال، تجهیزات اندازه گیری، و هادی ها جهت برقراری ارتباط.

بیشتر بخوانید: انواع تابلو برق فشار ضعیف از نظر کاربرد

کاربردهای تابلو برق صنعتی

از این تابلو برق ها در پروژه های نفت و گاز، نیروگاهی، تولیدی صنعتی، پروژه های عمرانی، پالایشگاه ها، پروژه های ساختمانی و عمرانی و … استفاده می شود. این تابلو ها می تواند شامل تابلو های فشار متوسط با ترکیبی از تابلو های mv و Lv باشد. آنچه در این زمینه مهم است، طرح مهندسی و نقشه های آن است.

قیمت تابلو برق صنعتی

هزینه نصب و راه اندازی تابلو برق صنعتی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا جنس محفظه، فلزی یا پلاستیکی بودن آن،حجم و مساحت آن و مواردی از این دست. هر کدام از این موارد روی قیمت نهایی تاثیر گذار هستند و به طور کلی نمی توان قیمت دقیقی برای آن در نظر گرفت. شما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت ها، با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

سفارش تابلو برق صنعتی

شرکت الپان تابلو به صورت اختصاصی در زمینه ساخت انواع تابلوهای برق، تابلو سردخانه آمونیاکی، فریونی و… فعالیت می کند. در طی سالها فعالیت شرکت الپان تابلو، همکاری های مهمی با شرکت های بزرگ همچون لوزان، کاله، پاکبان، نوین، می ماس و غیره داشته‌ایم.

در صورتی که تمایل به سفارش هر یک از محصولات ما را دارید، کافیست با کارشناسان ما در شرکت الپان تابلو در ارتباط باشید.

 

پانوشت: تابلوهای برق صنعتی , قیمت تابلو برق صنعتی  تابلو برق صنعتی در کرج

4 پاسخ
    • الکتریک پارس نیرو
      الکتریک پارس نیرو می گوید:

      در هر دو نوع انجام می شه. متاسفانه به دلیل نوسانات ارزی قیمت دقیق رو نمی تونیم خدمتتون اعلام کنیم. برای اطلاع از هزینه ها تماس بگیرید. ۰۲۶۳۶۱۰۲۲۰۴

      پاسخ
    • الکتریک پارس نیرو
      الکتریک پارس نیرو می گوید:

      متاسفانه به دلیل نوسانات ارزی قیمت دقیق رو نمی تونیم خدمتتون اعلام کنیم. برای اطلاع از هزینه ها تماس بگیرید. ۰۲۶۳۶۱۰۲۲۰۴

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =