تابلو برق سه فاز ماینر

تابلو برق سه فاز ماینر با توجه به کاربرد روز افزون دستگاه های ماینر جهت استخراج ارزهای دیجیتال بین عموم مردم، به مسئله ای مهم و ابزاری با اهمیت تبدیل شده است.

این تابلو برق ها بایستی به گونه ای طراحی شوند که ایمنی فارم حفظ گردد. درون ماینرها تعداد زیادی پردازنده وجود دارد که این پردازنده ها برای انجام عملیات استخراج، برق زیادی مصرف می کنند. از این رو برای کنترل شرایط و تامین ایمنی، به یک تابلو برق سه فاز ماینر نیاز دارند.

لزوم استفاده از تابلو برق سه فاز ماینر

تابلو های برق سه فاز ماینر، برق سه فاز را به صورت متقارن بین اجزاء توضیح کرده و از دستگاه محافظت می کنند؛ و همچنین قابلیت کنترل از راه دور دارند. یکی از مهمترین دلایل لزوم استفاده از نوع تابلو های برق، امکان کنترل نواسانات برق می باشد.

ماینرها به هنگام نوسانات برق و ولتاژ ضعیف برق ممکن است اتصالی داده و همچنین به دلیل گرمای محیط ممکن است بسوزند. تابلو برق سه فاز از این مسئله جلوگیری کرده و در حقیقت از ماینرها حفاظت می نماید.

یکی دیگر از موارد کاربرد تابلو برق سه فاز ماینر، این است که برق سه فاز را بین ماینر ها به صورت متقارن توزیع می نماید. این مسئله باعث می‌شود تا فشار وارد به کابل ها و جریان نول کاهش یابد.

تابلو برق سه فاز ماینر

تابلو برق سه فاز ماینر

یکی از اجزای پر کاربرد تابلو های برق سه فاز ماینر، سیم و کابل می باشد. به هنگام طراحی تابلو برق ، بایستی محاسبه شود که سیم و کابل مورد نیاز دارای چه سطح مقطعی باشند. برای اینکه بتوانیم سطح مقطع سیمی که در تابلو برق  مورد نیاز است، را محاسبه کنیم؛ ابتدا بایستی ببینیم که توان مصرفی تابلو چقدر بوده و جریان الکتریکی در آن به چه میزان است.
در ادامه جهت محاسبه سطح مقطع سیم مورد استفاده در تابلو برق سه فاز ماینر، باید فاصله تابلو برق تا محلی که ریگ ها در آن قرار دارند اندازه گیری شود. در نهایت برای تعیین دقیق سطح مقطع سیم مورد نیاز جداولی وجود دارد که با رجوع به این جداول سطح مقطع تعیین می شود.

در حالت کلی توصیه ما در تیم تخصصی الپان تابلو به شما عزیزان این است که در صورتی که می خواهید فعالیت ماینینگ را با تعداد زیاد و در مقیاس صنعتی انجام دهید، بهتر است حتماً از تابلو برق سه فاز ماینینگ استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی با الپان تابلو

بیشتر بخوانید: صفحه اینستاگرام ما

ویژگی های تابلو برق سه فاز ماینینگ الپان تابلو

اگر شما نیز تصمیم به انجام فرایند ماینینگ داشته و برای این منظور به یک تابلو برق سه فاز ماینر نیاز دارید؛ بهتر است ادامه این مطلب را بخوانید. تابلو برق سه فاز ماینر بایستی از ویژگی هایی برخوردار باشد تا هم ایمنی شرایط بالا رفته و هم عمر دستگاه افزایش یابد.

نخستین مسئله‌ای که باید حتماً به هنگام طراحی تابلو برق سه فاز ماینر در نظر بگیرید این است که در این تابلو تجهیزاتی را جهت ارسال خطا به کاربر و کنترل فاز تعبیه کنید. نکته مهم دیگر این است که حتی الامکان به جای استفاده از کنتاکتور از کلید های اتوماتیک استفاده نمایید.

مسئله بعدی که به هنگام استفاده از تابلو برق بایستی مد نظر قرار دهید، این است که حتماً تجهیزات اورجینال را انتخاب کرده و تجهیزات تقلبی را کاملاً از شرایط کاری خود دور نگه دارید. به کارگیری سنسورهای ضد خطر همانند سنسورهای آتش نیز در تابلو برق سه فاز صنعتی ضروری است.

در صورتی که میخواهید در ارتباط با انواع تابلوهای برق صنعتی اطلاعات بیشتری کسب کنید، کارشناسان ما در شرکت الپان تابلو با افتخار آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

[contact-us-short-code]

پانوشت: تابلو برق سه فاز ماینر، ویژگی ها و لزوم استفاده از تابلو برق ماینر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =