طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی یک محفظه یا جعبه است که برای نظارت، کنترل و حفاظت از اتصالات برق مورد استفاده قرار می گیرد. این جعبه دارای کلید ها، قطعات، کنتاکتورها و صفحه نمایشگر است. با کمک این تجهیزات می توان میزان ولتاژ، دما و جریان برق را کنترل کرد. با کمک این جعبه امکان قطعی و اتصالی برق نیز فراهم است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی صحبت کنیم.

طراحی انواع تابلو برق صنعتی

طراحی تابلو برق صنعتی باید توسط افراد مجرب و خبره صورت گیرد. افراد متخصص با تمامی مباحث، اصطلاحات و قطعات آشنایی دارند و در این زمینه از تجربه بالایی برخوردار هستند.

در اولین مرحله طراحی، کارشناس به مکان مورد نظر شما می آید و از تمامی محیط از جمله اتاق ها و… دیدن می کند. بدین طریق، طراح می تواند مکان نصب تابلو برق صنعتی را شناسایی کند. همینطور با بررسی محیط، کارشناس می تواند نسبت به شرایط آب و هوایی، دستگاه های صنعتی، برق مورد نیاز و… تابلو برق مناسب را تشخیص دهد و طراحی نماید.


بیشتر بخوانید: تابلو برق صنعتی در چه زمینه های کاربرد دارد؟


طراحی و نقشه کشی به دو صورت نقشه ایزومتریک و جانمایی انجام می شود:

  • نقشه ایزومتریک مربوط به نقشه ساختمان و اتاق های مختلف می شود. بدین ترتیب، میزان تامین برق هر بخش مشخص خواهد شد.
  • نقشه جانمایی مربوط به بخش های فنی و داخلی تابلو می شود. به زبان ساده، چیدمان قطعات و تجهیزات از جمله کلیدها، کنتاکتورها و… همگی در نقشه جانمایی رسم می شوند.

بعد از طراحی، تابلو برق صنعتی با توجه به نقشه ها ساخته می شود.

ساخت انواع تابلو برق صنعتی

ساخت تابلو برق به راحتی و توسط یک نفر صورت نمی گیرد. ساخت تابلو برق صنعتی در چهار مرحله مختلف صورت می گیرد. تمامی این مراحل باید توسط افراد با تجربه اجرا شوند تا به نتیجه برسد. این مراحل به شرح زیر هستند:

  • جوش کاری و برش کاری
  • رنگ کاری
  • مونتاژ بدنه و اسکت
  • مونتاژ قطعات و تجهیزات فنی

بیشتر بخوانید: تابلو برق پیانویی چه شکلی است؟


قیمت ساخت تابلو برق صنعتی

قیمت طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی با توجه به برخی معیارها مشخص می شود. به طور مثال تعداد و کیفیت قطعات استفاده شده، درب و فریم، نصب و… همگی باعث تغییر در قیمت می شوند.

الپان تابلو دارای سابقه طولانی مدت است و در این زمینه تخصص کامل دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی با الپان تابلو در تماس باشید.

تماس بگیرید

  • تلفن: ۰۲۶۳۶۱۰۲۲۰۴
  • موبایل: ۰۹۱۲۶۶۵۳۸۰۱
  • آدرس: جاده مخصوص تهران کرج، کیلومتر ۲۶، ساختمان البرز
  • اینستاگرام: https://instagram.com/elpantablo

پانوشت: تابلو برق صنعتی, طراحی و ساخت انواع تابلو برق صنعتی, طراحی انواع تابلو برق صنعتی, ساخت انواع تابلو برق صنعتی, قیمت ساخت تابلو برق صنعتی, مراحل ساخت تابلو برق صنعتی,

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =