طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی

طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی، در این مقاله از سری مقالات وب سایت تخصصی الپان تابلو به شما عزیزان توضیح داده می شود.
شرکت الپان تابلو در زمینه ساخت انواع تابلو های فشار متوسط و فشار ضعیف فعالیت می کند. از دیگر زمینه های فعالیت شرکت الپان تابلو، طراحی و ساخت انواع تابلوهای برق صنعتی و طراحی و ساخت انواع تابلوهای سردخانه آمونیاکی و فریونی است.
جهت آشنایی با طراحی و ساخت انواع تابلوهای برق صنعتی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تابلو برق صنعتی

صنعت برق صنعتی گسترده بوده که گزینه ها و بخش های مختلفی را شامل می شود. برق صنعتی را می توان یکی از مهمترین بخش های حوزه صنعت برق دانست.

جهت طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی ابتدا بایستی اطلاعاتی را نسبت به خود این محصول کسب کنیم. افرادی که با مباحث برقی آشنا بوده و به گونه ای در ارتباط اند، قطعاً اسم تابلو برق را به وفور شنیده‌اند. تابلو برق صنعتی پنلی است که قطعات مختلفی در آن وجود دارد و به نوعی محفظه ای است که قطعات مختلف را در کنار یکدیگر نگاه میدارد.

تابلو برق صنعتی با توجه به جنس آن می تواند تفکیک گردد. به عنوان مثال تابلو برق صنعتی که از آهن ساخته می شود که قیمت ارزانی دارد. از طرف دیگر تابلو برق صنعتی که جنس آن آهن گالوانیزه است محدودیت هایی در استفاده دارد؛ به عنوان مثال نبایستی این نمونه تابلوهای برق صنعتی را با پیچ و مهره استیل ضد زنگ مورد استفاده قرار دهید.

طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی
در صورتی که تمایل دارید نکات بیشتری پیرامون تابلوهای برق صنعتی و طراحی و ساخت تابلوهای برق صنعتی کسب کنید، با کارشناسان خبره شرکت الپان تابلو در ارتباط باشید.

[contact-us-short-code]

انواع تابلو برق صنعتی از لحاظ ولتاژ برق مصرفی

تابلوهای برق صنعتی را می توان از نظر ولتاژ برقی که جابجا می‌کنند، به دو نوع تقسیم کرد: این دو نوع عبارتند از LV و MV.

این تقسیم بندی تابلو برق صنعتی بر پایه این مساله است که برق مصرفی آنها کمتر از ۱۰۰۰ ولت است یا بین ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ ولت می باشد. البته نوع دیگری از تابلوهای برق صنعتی نیز وجود دارد که به آن HV می‌گویند. این نوع تابلوهای برق صنعتی، تابلو هایی هستند که ولتاژ بالاتری را دارا می باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت تابلو برق صنعتی | تفاوت قیمت انواع تابلو برق های صنعتی

بیشتر بخوانید: فیلم تحلیل یک تابلو برق قبل از نصب

طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری نسبت به طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی کسب کنید؛ نخست بایستی بدانید که تابلوهای برق صنعتی از چه قطعات و اجزایی تشکیل شده اند. مهمترین اجزای مورد استفاده در تابلو برق صنعتی، داکت ها و ریل ها می باشند.

علاوه بر دو بخش داکت و ریل ، اجزای دیگری نیز در تابلوهای برق صنعتی وجود دارند که عبارتند از: کولر و سیستم خنک کننده، فیلتر و ترمینال.

اگر می خواهید نکات بیشتری در ارتباط با ساخت تابلوهای برق صنعتی کسب کنید؛ وب سایت تخصصی و کارشناسان خبره مشغول به کار در شرکت الپان تابلو مفتخر به ارائه انواع خدمات به شما عزیزان می باشند.

پانوشت: طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی، اجزای تابلو برق صنعتی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =