تابلو برق بانک خازنی

آیا میداید تابلو برق خازنی چیست؟ بانک خازنی به مجموعه ای از خازن هایی که برای اصلاح ضریب توان شبکه کنار یکدیگر قرار گرفته اند گفته می شود. وجود توان ری اکتیو در سیستم موجب کاهش توان موثر موجود در شبکه و کاهش عملکرد تجهیزات می شود. بنابر این هزینه ها نیز افزایش پیدا می کند و برای جبران این اتفاقات باید از بانک خازنی در تابلو برق استفاده کنیم.

کاربرد بانک خازنی

این بانک ها در صنعت کاربرد های زیادی دارند، چرا که بیشتر بار هایی که در صنعت وجود دارند، از نوع سلفی هستند. بانک های خازنی متشکل از چندین خازن هستند که بر اساس تعداد پله ها و ظرفیتشان تقسیم بندی و در سیستم تعبیه می شوند.


بیشتر بخوانید:  دلیل استفاده از تابلو برق بانک خازنی


نکات تعویض بانک خازن

توجه داشته باشید که در صورتی که یک خازن از قبل روشن باشد و یک خازن دیگر بخواهد به سیستم اضافه شود، حداقل جریان سیستم باید بیشتر و یا برابر جریان ترکیبی دو خازن باشد.

مطمئن شوید که به اندازه کافی بار روی سیستم وجود دارد. به عنوان مثال جریان نامی خازن برای کلید زنی در ولتاژ ۴۴۰ ولت برابر با ۱۰۰ آمپر است. پس جریان کمینه بار که در آن خازن برای کلید زنی حدود ۱۵۰-۱۳۰ آمپر است.

یکی از نکات الزامی این است که خازن ها در نبود بار خاموش شوند. در صورتی که خازن ها در هنگام نگه داشتن فشار یا بار کمتر نگه داشته شوند، ضریب توان به سمت پیش فاز می رود و موجب افزایش ولتاژ سیستم می شود. خاموش نکردن خازن ها ممکن است موجب به وجود آمدن خسارت به خازن ها و همچنین سایر تجهیزات الکتریکی و اختلال شدید شود.

در صورتی که ولتاژ های خط بیش از ولتاژ دارای خازن است، خازن را روشن نکنید، با بیشتر شدن بار، ولتاژ خط افت می کند و پس از آن می توانید خازن ها را روشن کنید.

پس از خاموشی خازن، برای روشن کردن دوباره آن حدقل یک دقیقه صبر نمایید. همه اجزا باید زمین باشند. عدم رعایت این نکات می تواند منجر به شرایط خطرناکی هم برای کارخانه و هم برای کارگران شود.


انواع خازن را در ویکی پدیا بخوانید


پانوشت: اجزاء تابلو برق بانک خازنی , بهترین قیمت تابلو برق بانک خازنی , تابلو برق بانک خازن بانک خازنی در تابلو برق , تابلو برق خازنی چیست؟

 

=

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + سه =