ساخت تابلو برق صنعتی

تابلو برق همان جعبه ای است که تجهیزات برقی در آن نصب می شود. این جعبه برای حل یکسری از مشکلات ناشی از اتصالات کوتاه و افزایش ایمنی، طراحی شده است. تابلو برق در واقع همان کنتور برق است، ولی برای افزایش ایمنی و حفاظت از آن وجود تابلو برق ضروری است. در ادامه به روش ساخت تابلو برق صنعتی و انواع و مشخصات آن می پردازیم. با ما همراه باشید.


مراحل ساخت و طراحی تابلو برق به چه صورت است؟


ساخت تابلو برق صنعتی

با افزایش  روز افزون وابستگی صنایع به انرژی الکتریکی، حفاظت از این سیستم و تجهیزات، و همچنین تداوم نیروی انسانی، استفاده از تابلو برق الزامی شده است. تابلو های برق در سطوح ولتاژ فشار متوسط و ضعیف، به صورت تابلو های کنترل و توزیع و در سطوح فشار قوی به عنوان تابلوهای کنترل مستقیم، به کار برده می شوند.وجود تابلو ها به جهت محافظت و کنترل مدارات در یک سیستم قدرت الزامی است.

انواع تابلو برق صنعتی

در ادامه به بررسی انواع تابلو برق بر اساس عملکرد آن ها می پردازیم.

تابلو توزیع برق صنعتی

اینگونه تابلو ها معمولا در محیط های کارخانه ای، فرودگاه ها، بیمارستان ها، مصارف عمومی و تامین برق ماشین آلات کاربرد دارند. این تابلو برق های صنعتی به صورت دیواری، ایستاده، بارانی تولید می شوند. در واقع بهتر است بگوییم این تابلو ها به عنوان یک منبع تغذیه با محافظت بالا نسبت به تابلو های دیگر، در مراکز بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو کنترل یک پروسه صنعتی

این تابلو ها عموما برای سیستم ماشین های صنعتی کاربرد دارند که با استفاده از آن ها می توانید به امکانات کنترلی و نظارتی بیشتری دست یابید. همچنین امکان تغییر برنامه نیز وجود دارد و به شما در عیب یابی سیستم در پروسه های صنعتی کمک می کند.

تابلو های حفاظت و کنترل

از دیگر مواردی که در مراکز مهم مورد استفاده قرار می گیرند، تابلو های حفاظت و کنترل هستند. این تابلو ها معمولا به منظور راه اندازی و کنرل خطوط در مترو ها و کارخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع تابلو ها جریان برق، توان و … را ثبت و در صوزت وجود خطا به نمایش در می آورند. از این تابلو ها جهت باز و بسته کردن کلید ها از روی درب تابلو یا از راه دور نیز استفاده می شود.

تابلو های اصلاح ضریب قدرت

از این تابلو ها به عنوان بانک خازنی نیز یاد می شود. این سیستم باعث کاهش توان راکتیو سیستم و کاهش تلفات و افزایش راندمان می شود. این سیستم ها مجهز به یک رگولاتور هستند که موجب می شود ضریب قدرت به میزان قابل توجهی کنترل شود. همچنین استفاده از این تابلو ها باعث کاهش میزان مصرف برق می شود.


نکات مهم انتخاب تابلوهای برق صنعتی


پانوشت: ساخت تابلو برق صنعتی , انواع تابلو برق صنعتی , قیمت تابلو برق صنعتی , تجهیزات تابلو برق صنعتی 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − یازده =