تابلو های برق صنعتی به دستگاه هایی گفته می شود که برای توزیع انرژی الکتریکی وحفاظت از باقی تجهیزات برقی استفاده می شود. این تابلو ها دارای یک محفظه فلزی هستند و باید توسط گروهی از مهندسین متخصص که مهارت بالایی دارند، ساخته شوند. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد تابلو های برق صنعتی را شرح دهیم. همراه ما باشید.

انواع تابلو برق صنعتی

تابلو برق فشار ضعیف LV

تابلو برق فشار متوسط MV

تابلو برق فشار قوی HV

تفاوت این مدل ها در ولتاژ کاری آن هاست. معمولا تابلو های فشار ضعیف، توان کار با سطح جریان ۷۴۰۰ آمپر را دارد.

تابلو برق فشار ضعیف

تابلو برق فشار ضعیف LV از پرکاربرد ترین انواع تابلو برق های صنعتی می باشد. البته این دستگاه بسته به سطح ولتاژی و جریان مورد استفاده می تواند طراحی متفاوتی داشته باشد. دو نوع از تابلو های محبوب فشار ضعیف سیواکن Sivacon و ریتال Rittal هستند. سیواکن برای ابعاد بزرگ با ساختار پیچیده مورد استفاده قرا می گیرد. تابلو های ریتال نیز برای ابعاد کوچک تر و استفاده در مکان های عمومی با فضای محدود گزینه بهتری است.

تابلو برق فشار متوسط

تابلو برق های فشار متوسط، در صنعت های مختلف با فشار متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. ای نوع قابلیت کار در ولتاژ های بالای هزار ولت را داردو همچنین این سیستم می تواند به صورت ثاب و متحرک طراحی و اجرا شود. تابلو برق های MV برای پایش و کنترل انرژی الکتریکی در نیروگاه ها، میادین نفت و گار، صنایع تولیدی، پتروشیمی ها و سد سازی و عمرن و مجتمع های مسکونی بزرگ مقیاس دارد.

کاربرد های تابلو برق صنعتی

از کاربرد های تابلو برق های صنعتی می توان به استفاده در پروژه های نفت و گاز، پروژه های نیروگاهی، پتروشیمی،سد سازی و عمرانی، تولیدی و صنعتی، پروژه های ساختمانی و سازمانی، پروژه های ایستگاه های متر و … اشاره نمود. برای پروژه های ذکر شده صرفا می توان از تابلو های فشار متوسط استفاده نمود و با اعزام کارشناس فنی به سایت پروژه ها انجام می شود.


بیشتر بخوانید: نکات مهم انتخاب تابلو برق های صنعتی

بیشتر بخوانید: تابلو برق سردخانه چیست و چگونه راه اندازی می شود؟


تجهیزات تابلو برق صنعتی

تجهیزات تابلو برق های صنعتی شامل موارد زیر می شود:

  • فیوز ها
  • کلید مینیاتوری
  • بی متال
  • کلید حرارتی
  • کلید قطع جریان
  • کلید کامپکت
  • کنتاکتور

هزینه ساخت تابلو برق صنعتی

هزینه ساخت با توجه به تجهیزات داخلی و نوع دستگاه مشخص می شود. همچنین نوع و ضخامت ورق، تعداد سلول ها، ثابت یا متحرک بودن، ابعاد و … تعیین می شود. برای دریافت مشاوره و اطلاع دقیق از قیمت، قبل از خریدتابلو برق می توانید از طریق شماره های داخل سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در کمترین زمان از خدمات ما بهره مند شوید.

انواع تابلو برق را در ویکی پدیا بخوانید

پانوشت:خرید تابلو برق , کار تابلو برق , تابلو برق ساده 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 8 =