تابلو برق سردخانه

تابلو برق سردخانه، مجموعه ای است که تمامی لوازم برقی که کنترل کننده و محافظت کننده از یک دستگاه سردخانه است، در آن جای داده شده است. تابلوهای برق سردخانه، جعبه های فلزی هستند که کنترل سردخانه اعم از شروع به کار و خاموشی آن، از طریق این باکس ها صورت می گیرد.

شرکت الکتریک پارس نیرو (الپان تابلو) مفتخر است که با سالها تجربه، انواع تابلوهای برق سردخانه را به شما عزیزان ارائه می دهد.

قطعات اصلی تابلو برق سردخانه

تابلوهای سردخانه از دو بخش کلی تشکیل می شوند: بخش قدرت و بخش فرمان. علاوه بر دو بخش قدرت و بخش فرمان به عنوان اصلی ترین بخش های تابلو های برق سردخانه.

قطعاتی نیز در تابلوهای برق سردخانه وجود دارند که وظیفه آنها محافظت از قطعات اصلی سردخانه میباشد. از جمله این قطعات می توان به اپراتور اشاره کرد.در ادامه دو بخش اصلی تابلوهای برق سردخانه یعنی قدرت و فرمان به تفکیک توضیح داده می شوند.

۱- بخش قدرت در تابلوهای برق سردخانه

یکی از بخش های مهم تشکیل دهنده تابلو های برق سردخانه، بخش قدرت است. این بخش از قطعات الکتریکی مختلفی تشکیل شده که هر یک وظیفه خاصی را بر عهده دارند. قطعات الکتریکی تشکیل دهنده بخش قدرت در تابلو های برق سردخانه عبارتند از: ترمینال های قدرت، فیوز اصلی، کلید سلکتور اصلی، کمپرسور، المنت دیفراست، کندانسور و اوپراتور.

۲- بخش فرمان در تابلو برق سردخانه

بخش مهم دیگری که تشکیل دهنده تابلوهای برق سردخانه می‌باشد، بخش فرمان است. این قسمت نیز از قطعات مختلفی تشکیل شده که وجود هر یک در تابلوهای برق سردخانه ضروری میباشد. این قسمت ها و قطعات عبارتند از: کنترل بار، کلید تاخیری اوپراتور، تیغه های کمکی کنتاکتور، ترموستات، کنترل فاز، ساعت فرمان و ترمیستور.

در صورتی که تمایل به آشنایی با طراحی و ساخت تابلوهای برق سردخانه دارید، بایستی نسبت به تک تک این بخش و قسمتها اطلاعات علمی کافی کسب نمایید. شرکت الپان تابلو مفتخر است که پس از سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت و فروش تابلوهای برق سردخانه، مدعی ارائه بالاترین کیفیت انواع تابلوهای برق سردخانه و تابلوهای برق صنعتی می باشد.

تابلو برق سردخانه

تابلو برق سردخانه

تابلو برق سردخانه در صنایع مختلفی مورد استفاده هستند. از جمله صنایعی که تابلوهای برق سردخانه در آن ها به کار میروند می‌توان به کارخانجات مختلفی همچون کارخانجات شیر و محصولات لبنی، سردخانه هایی که در آنها میوه نگهداری می شود و کشتارگاه های انواع دام و طیور و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تابلو برق شن و ماسه | بهترین قیمت تابلو برق شن و ماسه

بیشتر بخوانید: هر چیزی که لازم است درباره تابلو برق بدانید

راه اندازی سیستم برق

راه اندازی سیستم قدرت تابلوهای برق سردخانه صنعتی حالت های مختلفی دارد. انواع این روش ها عبارتند از: روش راه اندازی مستقیم، روش راه اندازی نرم، اینورتر و ستاره – مثلث.

هر یک از روش های راه اندازی ذکر شده ویژگی ها و مزایا و معایبی دارند که در ادامه به طور مختصر توضیح داده می شوند.

۱- روش راه اندازی مستقیم
از جمله مزایای که می‌توان برای روش راه اندازی مستقیم کمپرسور تابلو برق سردخانه برشمرد؛ هزینه پایین آن است. اما این روش معایبی نیز دارد که از آن جمله می توان به اعمال تنش مکانیکی به کمپرسور و اعمال فشار به شبکه اشاره کرد.

۲- راه انداز نرم
نوع دیگر راه اندازی کمپرسور راه انداز نرم می باشد. مزیت این روش آن است که الکتروموتور و تجهیزات شبکه در آن عمر بالایی دارند. البته این روش معایبی نیز دارد که از آن جمله می توان به اعمال فشار به شبکه توزیع اشاره کرد.

۳- اینورتر
روش دیگر جهت راه اندازی بخش قدرت تابلوهای برق سردخانه، اینورتر است. این روش مزایای قابل توجهی دارد که از آن جمله می توان به عمر بالای الکتروموتور و تجهیزات برق، کاهش مصرف انرژی و نیاز به جریان راه اندازی پایین، اشاره کرد.

با این وجود هزینه این روش بسیار بالا بوده که این را می‌توان به عنوان عیبی از روش مذکور جهت راه اندازی سیستم برق تابلو برق سردخانه برشمرد.

۴- ستاره – مثلث
روش دیگر جهت راه اندازی سیستم قدرت تابلو برق سردخانه، ستاره – مثلث است. این روش هزینه بسیار پایینی دارد که عمده ترین مزیت آن می باشد. با این وجود عمر الکتروموتور را کاهش داده و به کمپرسور تنش مکانیکی وارد می کند؛ که این دو مورد را می‌توان به عنوان مهمترین معایب روش ستاره – مثلث برشمرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش با ما تماس بگیرید:

[contact-us-short-code]

پانوشت: تابلو برق سردخانه، قطعات اصلی تابلو برق سردخانه, بهترین تابلو برق سردخانه در ایران

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 7 =