تابلو برق بانک خازن

تابلو برق بانک خازن در شبکه توزیع فشار ضعیف مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل استفاده از تابلوهای بانک خازنی، افزایش ضریب توان و جبران توان رادیو اکتیو می باشد. تابلو بانک خازن یکی از انواع تابلوهای برق صنعتی است که در صنعت برق به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکزی که مصرف برق در آنها بسیار زیاد است، به تابلوهای بانک خازنی نیاز مبرم دارند. در ادامه این مقاله از سری مقالات وب سایت الپان تابلو، توضیحات بیشتری را پیرامون تابلوهای برق بانک خازنی به شما عزیزان ارائه می دهیم. از این رو با ما در ادامه راه همراه باشید.

دلیل استفاده از تابلو برق بانک خازنی

همانگونه که بیان شد، تابلوهای برق بانک خازنی در مراکزی که مصرف برق آنها بالا است، مورد استفاده قرار می گیرند. واحدهای صنعتی و واحدهایی که مصرف کننده این واحدها به صورت سلفی است، استفاده از توان به صورتی است که هم از توان اکتیو و هم از توان راکتیو استفاده می کنند.

تابلو برق بانک خازنی توان راکتیو را به مدار وارد می سازد. از این رو نیازی نیست که از شبکه برق این توان دریافت گردد. توان راکتیو جهت راه اندازی الکتروموتور مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت استفاده از تابلو برق بانک خازنی، جهت آن است که فشاری که جهت تامین توان راکتیو بر روی شبکه برق وارد می آید برداشته شود.

تابلو برق بانک خازن

بیشتر بخوانید:تابلو برق سه فاز ماینر با بهترین قیمت

بیشتر ببینید: خازن چیست و عملکرد خازن چگونه است

اجزاء تشکیل دهنده تابلو برق بانک خازنی

تابلوهای برق بانک خازنی از اجزایی تشکیل شده‌اند. برخی از اجزای تشکیل دهنده تابلوهای برق بانک خازنی، مشابه اعضای تشکیل دهنده سایر تابلوهای برق صنعتی می باشد.

اجزای تشکیل دهنده تابلوهای برق بانک خازنی عبارتند از: انواع کلید ها، رگولاتور، بانک خازنی، کنتاکتور خازنی، تابلو برق، خازن سه فاز و فیلتر هارمونیک.

خازن هایی که جهت استفاده در تابلو برق بانک خازنی مورد استفاده قرار می گیرند، بایستی دارای ویژگی هایی باشند. در حقیقت مقاومت این خازن ها باید در برابر برخی شرایط زیاد باشد تا طول عمر آن افزایش یافته و دستگاه به خوبی کار کند. از جمله اینکه خازنی که در تابلو برق بانک خازنی مورد استفاده قرار می گیرد بایستی تحمل ولتاژهای مختلف شبکه برق را داشته باشد.

در هنگام اتصال خازن مورد استفاده در تابلو برق بانک خازنی به شبکه برق، جریان اولیه زیادی به خازن وارد می شود. خازن ها باید تحمل این جریان را داشته باشند.

همچنین با توجه به اینکه تابلوهای برق بانک خازنی در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دما در این محیط ها کاملاً متفاوت است؛ خازنها بایستی به گونه ای باشند که در گرما و در سرمای شدید مقاومت خود را از دست ندهند.

تابلو برق بانک خازن

با توجه به اینکه تابلو برق بانک خازنی در کجا مورد استفاده قرار می گیرد، بایستی ظرفیت مورد نیاز تعیین گردد. عموماً به چند روش می توان ظرفیتی که از تابلو برق بانک خازنی نیاز داریم و نوع این تابلو برق بانک خازنی را تعیین کرد.

یکی از روش هایی که جهت تعیین ظرفیت و نوع تابلو برق بانک خازنی مورد استفاده قرار می گیرد، اطلاعات درج شده در قبض برق مصرفی است. این روش چه در منازل مسکونی و چه در کارگاه های کوچک صنعتی قابل کاربرد است. اگر تمایل دارید نسبت به سایر روش های تعیین ظرفیت و تعیین نوع تابلو برق بانک خازنی، اطلاعاتی کسب کنید، با ما در شرکت الپان تابلو در تماس باشید.

[contact-us-short-code]

پانوشت: تابلو برق بانک خازن، دلیل استفاده از تابلو برق بانک خازنی چیست؟

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 7 =