تابلو برق صنعتی

برای چنیدن دهه است که وجود برق و انرژی الکتریکی در زندگی ما ضروری شده است. دستگاه های صنعتی، وسایل برقی از جمله تلویزیون، جاروبرقی و… همگی با برق کار می کنند. حتی همین کامپیوتری که در حال حاضر دارید با آن از سایت ما دیدن می کنید نیز به برق احتیاج دارد. حتما شما هم حین استفاده از این وسایل از محافظ برق استفاده می کنید. در کارخانه ها و شرکت ها مصرف برق نسبت به مصارف روزانه بسیار بالاتر است و به جای استفاده از محافظ، از تابلو برق صنعتی استفاده می کنند.

در ادامه این مقاله به شرح کامل تابلو برق صنعتی( industrial electrical switchboard) خواهیم پرداخت.

تابلو برق صنعتی چیست؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، تابلو برق به عنوان یک محافظ هنگام استفاده از برق عمل می کند. فرق تابلو برق با محافظ ساده این است که محافظ برای مصرف خیلی پایین و ساده از برق صورت می گیرد. اگرچه تابلو برق برای مصرف بسیار بالا از برق صورت می گیرد.


بیشتر بخوانید: اجزای تابلو های برق صنعتی


برق علاوه بر مزایای زیادی که دارد، می تواند خطرناک هم باشد. این اتفاقات بیشتر در کارخانه ها رخ می دهد. دستگاه های صنعتی بسیاری با برق کار می کنند و با یک اتصالی کوچک در برق، مشکلات بسیاری به وجود می آید.

تابلو برق صنعتی همانند یک جعبه یا قفسه است که تمامی اتصالات برق در آن جا صورت می گیرد. این جعبه کاملا بسته شده است و چیزی به داخل آن نفوذ نمی کند به همین دلیل امنیت فراهم می شود. اتصالات برقی که در داخل تابلو برق موجود است، به صورت کاملا مرتب چیده شده اند و سیم ها کاملا مرتب در کنار هم قرار گرفته اند.

تابلو برق صنعتی

قبل از اینکه تابلو برق به وجود آمده باشد، برق اتصال کوتاه داشت بدین معنا که قطع و وصل می شود. همینطور هیچ چیزی از این سیم ها محافظت نمی کرد که این باعث امنیت پایین شده بود.

تابلو برق صنعتی در چه زمینه های کاربرد دارد؟

همانطور که از اسم آن می توانید حدس بزنید، این تابلو برق در صنایع استفاده می شود. بدین معنا که شامل آزمایشگاه ها، کارخانه ها، شرکت ها، تولیدی ها و… می شود.

استفاده از تابلو برق صنعتی می تواند امنیت را تضمین کند و اتصالات برق قوی تری فراهم کند.


بیشتر بخوانید: طراحی تابلو برق سه فاز صنعتی چگونه صورت می گیرد؟


انواع تابلو برق صنعتی

تابلو برق بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی می شود. یکی از این معیار ها ولتاژ است. تابلو برق بر اساس میزان ولتاژ به دو دسته تقسیم می شود:

  • (Low Voltage) LV: میزان ولتاژ زیر ۱۰۰۰ ولت است.
  • ML (Minimum Voltage): میزان ولتاژ از ۱۰۰۰ الی ۳۶۰۰۰ ولت است.

بیشتر بخوانید: انواع تابلو از لحاظ محل نصب


قیمت تابلو برق صنعتی

قیمت این تابلو با توجه به برخی عوامل تعیین می شود. پارامترهایی از جمله اندازه، نصب، فریم، درب و… بر قیمت تاثیر گذار هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش این تابلو می توانید با الپان تابلو در تماس باشید.

تماس بگیرید

  • تلفن: ۰۲۶۳۶۱۰۲۲۰۴
  • موبایل: ۰۹۱۲۶۶۵۳۸۰۱
  • آدرس: جاده مخصوص تهران کرج، کیلومتر ۲۶، ساختمان البرز
  • اینستاگرام: https://instagram.com/elpantablo
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − پنج =