تابلو برق ماشین آلات صنعتی

تابلو برق ماشین آلات صنعتی، یک محفظه بوده که تجهیزات الکتریکی در آن قرار دارند. علاوه بر تجهیزات الکتریکی، در آنها تجهیزات دیگری مانند شیر برقی، کمپرسور و غیره نیز دیده می شود. شرکت الپان تابلو مفتخر است که انواع مختلف تابلوهای برق ماشین آلات صنعتی را طراحی کرده و ساخته و برای فروش در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.
در صورتی که تمایل به خرید تابلو برق ماشین آلات صنعتی، تابلو برق سه فاز صنعتی، تابلو برق سردخانه صنعتی، تابلو برق سه فاز ماینر، تابلو برق سینی کابل گالوانیزه و غیره دارید، کافیست با کارشناسان ما در شرکت الپان تابلو در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید: آخرین قیمت تابلو برق های ماشین آلات صنعتی


اجزای تابلو های برق صنعتی

هریک از آنها از اجزا و بخش هایی تشکیل شده است. در ادامه این مقاله از سری مقالات وبسایت تخصصی الپان تابلو، اجزا تشکیل دهنده تابلوها معرفی می گردند.

اجزای تشکیل دهنده تابلوهای برق ماشین آلات صنعتی عبارتند از: کلید، ترانس جریان، بدنه، رله، کنتاکتور، بی متال، تجهیزات اندازه گیری، و هادی ها جهت برقراری ارتباط.

تابلو برق ماشین آلات صنعتی

نکات مهم تابلو های برق ماشین آلات صنعتی

در صورتی که تمایل دارید با تکنیک‌های مربوط به آنها آشنا شوید، دانستن برخی نکات و اصول ضروری است. در صورت آشنایی با این اصول، می توانید به خوبی تابلوهای برق ماشین آلات صنعتی را بشناسید. در ادامه توضیح به صورت مختصر به این موارد اشاره می کنیم:

۱- تاسیسات الکتریکی و محاسبات مربوط به آن ها
۲- دروس تخصصی این زمینه همچون حفاظت سیستم ها
۳- طراحی مدار فرمان و لاجیک و کنترل آن
۴- اصول تخصصی در ارتباط با تابلو های برق و نکاتی همچون ولتاژ و غیره
۵- تجهیزات الکتریکی و عملکرد این تجهیزات

بیشتر بخوانید: تابلو برق بانک خازن | بهترین قیمت تابلو برق بانک خازن

بیشتر بخوانید: انواع تابلوهای برق صنعتی از نظر ساختار (ویدیو)

انواع تابلوهای برق ماشین آلات صنعتی

تابلوهای برق ماشین آلات صنعتی انواع مختلفی دارند. از جمله انواع آن می توان به: تابلو ایستاده، که قابلیت دسترسی از جلو دارد؛ تابلو سلولی و تابلو تمام بسته دیواری، اشاره کرد

تابلو برق ماشین آلات صنعتی

در این ارتباط نکاتی وجود دارد که آگاهی نسبت به آن باعث می‌شود کار با این گونه تابلو ها ساده تر گردد. در ادامه این نکات به اختصار بیان می شوند.

۱- رعایت مسائل ایمنی در تابلوهای برق ماشین آلات صنعتی: جهت آگاهی نسبت به مسائل ایمنی در تابلوهای برق ماشین آلات صنعتی بایستی به نشریه سازمان برنامه و بودجه رجوع کنید.

۲- نقشه تابلو های برق ماشین آلات صنعتی: نقشه این تابلو ها دو دسته می باشند؛ یکی رایزر دیاگرام که در این نقشه مکان تابلو مشخص می شود. و دیگری نقشه از درون تابلو که تمامی فیوزها و کلیدها و خطوط در آن ترسیم شده است.

۳- سیم کشی در درون تابلو : سیم کشی ها توسط سیم مسی که مقطع آن مناسب است، انجام می‌شود.

۴- سیم ارت: استفاده از سیم ارت در تمامی تابلوهای برق ماشین آلات صنعتی ضروری است. سیم ارت به کار رفت در تابلوها، سبز رنگ می باشد.

پانوشت: تابلو برق ماشین آلات صنعتی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + سه =